خواص عسل گون در کنار عسل سدر، از محبوبترین عسلها در میان مردم ایران میباشد

Wiki Article

عصاره گیاه گون سبب بهبود بخشیدن به سلولهای آسیب دیده مغز پس از محدودیت رسانایی خون به مغز میشود. در حالی که گون یک درمان برای آسم یا آلرژی نیست - گنجاندن این گیاه در درمان کلی مفید است. این عسل در حجم بالا در مناطق مختلفی از ایران تهیه می شود و خواص شگفت انگیزی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم. از این دسته هستند. عسل گون نیز جزء همین دسته می باشد. رنگ عسل نیز به منشأ اصلی شهد و گیاه مبدأ آن بستگی دارد. مهمترین شهرهایی که در ایران این گیاه در آن ها کاشته میشود نهاوند، علی آباد، ساری، سمنان و سبزوار می باشد. یکی از این مطالعات نشان داد که خاصیت دارویی عسل زخم را دستخوش فرایند پاکسازی ویژهای میکند، یعنی باکتریهای موجود در زخم شرکتکنندگان را به طور کامل از بین میبرد. معمولا گلهای این گیاه به رنگ سفید، صورتی و در برخی موارد به رنگ ارغوانی است. سپس ماده حاصل را در سلولهای شش ضلعی مومی (شان)، ذخیره می کنند تا سفت تر شود. این نوع عسل بهاره به عنوان ضد سرطانترین ماده روی زمین شناخته میشود و سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است. عسل، تنها ماده غذایی است که همپای پیشینه وجود انسان، ردپای آن در فرهنگ ها و اقوام مختلف دیده می شود. C​ontent w as gener ated by GSA Con᠎tent G en er ator DEMO​.


عسل گون برای پوست

گون گیاهی خودرو است که در اکثر مناطق ایران رشد می کند. امروزه عسل ایرانی به اکثر کشور های بزرگ دنیا صادرات می شود. برای تولید عسل گون گز، زنبورها از شهد عسل های مختلفی تغذیه میکنند ولی به دلیل غالبیت شهد گیاه گون گز، این عسل هم به همین اسم، نام گذاری شده. اما این روش ها روش قطعی نیستند و ممکن است یک عسل طبیعی را غیرطبیعی و یا برعکس نشان دهند. گونه ای از گون که خواص دارویی دارد ساقه هایی به رنگ بنفش تیره و گل هایی با رنگ های صورتی، قرمز، آبی، بنفش و یا سفید را دارارست. عسل گون از شهد گل های طبیعی گیاه گون توسط زنبور عسل تولید میشود. این نوع عسل که از شهد مرکبات تهیه میشود، تمایل زیادی به رسوب کردن دارد. عسلهای طبیعی از شهد گیاهان و گلهای دارویی تهیه میشوند که هر گیاهی فواید عسل گون خاص خود را دارد و این موضوع روی ویژگیهای عسل مانند خواص دارویی ، رنگ،طعم و طبع عسل تاثیر میگذارد . عسل گون معمولاً بیشتر در مناطق کوهستانی و استپی و در زمان بهار و اوایل تابستان مانند خراسان شمالی در دسترس می باشد. معمولا برای بیابان زدایی بذر آن را در طبیعت میریزند. Th​is h as be en g​enerated  with GSA C᠎on​te nt G᠎en er᠎ator᠎ Demov ersi​on.


عسل طبیعی یکی از کاملترین غذاهای موجود در طبیعت است که گستره بسیار وسیعی به لحاظ کیفیت، تنوع، رنگ، عطر و بو و همچنین خواص درمانی را داراست. آنتی اکسیدانهایی که در عسل گون وجود دارد جلوی این رادیکالهای آزاد را میگیرند و موجب سلامت قلب و افزایش ایمنی بدن میشوند. عسل طبیعی تکاب همچنین این معجون دارای خاصیت بندآورنده خون بوده و افرادی که در هنگام گرما دچار خون ریزی بینی می شوند با مصرف این معجون می توانند خود را درمان کنند. این عسل طبیعی گون، در مناطق بکر استان اردبیل تولید شده است. قبل از اینکه به معرفی خواص عسل بپردازیم، باید این نکته را گوشزد کنیم که هر عسلی نمیتواند دارای خواص و فواید ذکرشده در ادامه باشد. عسل گون گز مثل بقیهی محصولات کشمون، شناسنامهداره و توسط آزمایشگاههای معتبر تایید شده، این نتیجهی آزمایش رو در صفحهی عسل هر زنبوردار میتونید ببینید و خلاصهش هم در شناسنامهی همراه محصول وجود داره. برای تهیه این غذا از گیاه پنیرک استفاده می شود که از گیاهان محلی استان خوزستان است. برای خرید عسل می توانید به فروشگاه ما در دماوند و یا به همین سایت مراجعه نمایید. عسل خاصیت درمان آلرژی دارد و جالب است بدانید که این خاصیت، به دلیل وجود مواد ضد آلرژی در آن نیست.


عسل گون برای تقویت جنسی

ساکارز پایین عسل گون و تاثیر آن برای بیماران دیابتی (جایگزین مقدار قند مجاز مصرفی) یکی از دلایل محبوبیت این عسل ارگانیک است. برای مثال، خواصی برای این گیاه ذکر شده که از آن ها به خاصیت تقویت کننده بدن، ضد التهاب بودن، مسکن دردهای عمومی بودن و … این در ایجاد احساس بهتر نقش دارد. گونها گیاهانی یکساله یا دائمی هستند که در ایران بیش از ۸۰۰ گونه دارند. علاوه بر خوردن عسل، با جوشاندن برگ درخت بلوط نیز می توان زخم ها یا شستشو داد. شما میتوانید برای خرید عسل طبیعی گون با قیمت مناسب از تهران یا شهرهای دیگر به نارمشک مراجعه کنید. برای خرید عسل طبیعی و خرید فرآورده عسل می توانید مازولند ارائه دهنده بهترین محصولات عسل طبیعی باکیفیت عالی را انتخاب کنید. مهمترین ویژگی خرید اینترنتی عسل از فروشگاه اینترنتی نارمُشک این است که این تضمین برای شما وجود دارد که عسل طبیعیای به دستتان میرسد که صحت کیفیت آن در آزمایشگاه تایید شده است. گیاه گون که در مناطق غربی ایران بیشتر می روید، خواص زیادی دارد که به عسل آن نیز منتقل میشود. عسل آویشن با انجام یک عمل تسکین دهنده روی پوشش تحریک شده معده و تشویق آن به بهبود، ممکن است به ورم معده کمک میکند.

Report this wiki page